Foto van innerlijke familie met playmobil poppetjes

Ok. Je interesse is gewekt.

Hoeveel familieleden heeft jouw Innerlijke Familie?

Eerst lezen, dan geloven? Voelt het meteen goed?

Ben je nieuwsgierig? Hoe dan ook.

Ik stel ze aan je voor én als je wilt kun je de drijfveren van de afzonderlijke familieleden bij mij in kaart brengen.

 

 

Het Jongetje

 

Het Jongetje staat voor onze levensenergie en wil.

Onze humor en fantasie.

Onze drang naar vrijheid en eigenheid.

Onze vonken van inspiratie. Onze ideeën. 

 

Als we hem zelf aan het woord laten zou het zo kunnen gaan:

 

Ik ga echt niet eerst alles lezen hoor. Wat denk jij nou?

Wat ik wil? Spelen. Ik bruis van het leven. Ben waanzinnig nieuwsgierig. Assertief en leergierig. Spontaan en ongelofelijk vindingrijk. Oh. En ik zit nooit stil. Ik heb heel veel lef. Ik durf die test ook zonder uitleg wel aan. Kom maar op.

 

De enthousiaste jongetjes onder jullie willen mogelijk meteen weten hoe het zit met die drijfveren 😉

Heb je een héél leergierig jongetje, dan zou het zomaar kunnen dat je toch nog even doorleest…

 

 

Het Meisje

 

Het Meisje staat voor ons vermogen tot verbinding en overgave.

Voor ontroering en hoop.

Voor onze verlangens en verwondering.

Onze onschuld en bezieling. 

 

Als we haar zelf aan het woord laten zou het zo kunnen gaan:

 

Spannend hoor, zo’n drijfverentest.

Wat ik voel? Ik hoop dat ik er wat aan heb. Wat fijn dat jij ook meedoet. Leuk he? Ik ben heel benieuwd. Mag ik de test nu al doen?

 

Voor de meisjes onder jullie zou ik zeggen, leer meer over je drijfveren als je genoeg vertrouwen voelt in jezelf en in mij.

 

De Man

 

De man staat voor onze daadkracht en focus.

Onze discipline en doorzettingsvermogen.

Ons vermogen om op koers te blijven.

Onze visie, missie en denkvermogen. 

 

Als we hem zelf aan het woord laten zou het zo kunnen gaan:

 

Goede zaak, zo’n drijfverentest.

Wat ik vind? Gemaakt door psychologen? Top. Ga ik meteen doen. Wat eruit kwam? Wat dacht je? Goed natuurlijk. Ik scoor altijd heel goed in dit soort testen. Kwestie van focus.

 

Voor de mannen onder jullie zou ik zeggen, wil je snappen wie jij bent en wat jou drijft? Doe de test!

 

De Vrouw

 

De Vrouw staat voor onze eigenwaarde.

Ons vermogen om te verteren en betekenis te geven.

Onze essentie en zingeving.

Onze toetsing en reality check.

 

Als we haar zelf aan het woord laten zou het zo kunnen gaan:

 

Wacht even.

Wat ik ervaar? Even afstemmen met de anderen of het nu uitkomt. Ja, het kan én is zinvol om onszelf beter te begrijpen. Hier neem ik de tijd voor. [En na afloop : ] Dit was goed om te doen voor ons allemaal. Geeft een reëel beeld van wat ons drijft en dat is bruikbaar in onze onderneming.

 

Voor de vrouwen onder jullie zou ik zeggen, als het uitkomt en jullie hebben er tijd en geld voor over. Neem contact met me op!

 

Leer jezelf beter kennen. 

 

Mocht je helemaal tot hier zijn gekomen en er zin in hebben?

 

Voor de drijfverentest en coachingsessie: klik hier

Of lees mijn boek: als paperback of ebook.

 

Kennismaking geslaagd?

 

Er is meer. Alle familieleden hebben ook valkuilen. En schaduwkanten. Teveel of te weinig jongetje maakt nogal wat verschil. Bij teveel ben je dwars en opstandig. Bij te weinig haak je af en ben je lusteloos.

De volgende stap is dus om ze echt te leren kennen.

Daarna kun je de brug slaan tussen je innerlijke familieleden en jezelf als ondernemer.

Wat is de invloed van het jongetje, het meisje, de man en de vrouw op jezelf als ondernemer?

 

  • Wie bepaalt jouw visie en missie?
  • Wie voert het woord als jij met een potentiële klant praat?
  • Wie doet jouw adminstratie?
  • Wie bepaalt hoe jouw dagen eruit zien? In drukke tijden als je veel werk hebt?
  • Wie is degene die het niet ziet zitten als het even tegenzit?
  • Enz. Enz.

 

Laat je verrassen en leer je eigen familieleden regisseren zodat je meer speelruimte krijgt als ondernemer.

 

 

Cover

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Het zakelijke hart
Freebies
Group category 7409

We gebruiken MailChimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie zal worden overgebracht naar MailChimp voor verwerking. Lees hier meer over het privacybeleid van MailChimp.


Geef een reactie

Je email adres wordt niet gepubliceerd. Required fields are marked *

Verwijder formulierPost comment