Zoek je een betaalbare workshopruimte?

 

Het zakelijke hart heeft een eigen locatie.

Adres: Eemnesserweg 55-B, 3753 AE in Baarn.

 

Foto van workhopsruimte die te huur is in Baarn

Te huur voor workshops

 

Maar ook voor bijvoorbeeld lezingen, film, en vergaderingen.

  • Via de webshop: op dinsdag, donderdag of vrijdag overdag
  • In overleg: overige dagen, avonden en weekenddagen

Openingstijden

 

De locatie is open tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00, waarbij het mogelijk is om in overleg de ruimte eerder te gebruiken (bijvoorbeeld door de trainer).

Tarieven

 

Hier is een overzicht van de tarieven voor de tweede helft van 2018.

Klik hier voor alle spelregels of Algemene Voorwaarden.

 

Prijslijst huur workshopruimte Het zakelijke hart

Beschikbaarheid

 

Je kunt rechtstreeks boeken via de webwinkel.

De kalender laat automatisch zien wanneer je wat kunt boeken. Dagen die niet beschikbaar zijn, zijn grijs.

Mail, of bel/app me via 06-50291459 als je er niet uitkomt. Ik help je graag.

Het is mogelijk om op de locatie te pinnen. 

Dagdelen of dagen? Wat is het verschil?

 

Een dagdeel is vier uur, een dag acht uur. Liefst verhuur ik de locatie voor workshops van een hele dag, maar een halve dag kan wel.

Faciliteiten én afvalvrij

 

Koffie/thee is aanwezig, net als Wi-Fi, twee toiletten en voor workshop boekingen – één parkeerplek voor een trainer/begeleider. De andere plek bezet ik zelf 🙂

Ik run dit kantoor zoveel mogelijk als een afvalvrij kantoor hetgeen consequenties heeft voor de faciliteiten.

Drie jaar geleden ben ik privé geïnspireerd geraakt door dorpsgenote Emily-Jane Townley van Leven zonder Afval om mijn afval te reduceren. Zakelijk ga ik dit nu doorzetten. Thuis ben begonnen met leven zonder plastic en nu aan het bewegen naar leven zonder afval. Eenmaal geproefd aan een reductie in bijvoorbeeld mijn plastic afval van 26 zakken per jaar, naar 3-4, wil ik inmiddels niet meer terug.

Wat betekent de keuze voor een afvalvrij kantoor voor jou?

  • Er is geen printer/kopieermachine en dat is doelbewust. Waarom? De cartridges, eventuele verkeerd gemaakte printjes etc., leidt tot een vorm van afval die ik wil vermijden. Zelf probeer ik om zoveel mogelijk paperless te werken. Heb je het wel nodig? Niet getreurd. Op loopafstand – want aan mijn pand vast – zit Repro Baarn die deze faciliteiten plus de verkoop van kantoorartikelen en postverzending etc. aanbiedt.
  • Je krijgt thee met een thee-ei en kiest zelf een lekkere thee uit – van losse blaadjes – welke na gebruik de GFT-bak ingaan.
  • Je koffie komt uit een gewone koffiemachine met verse bonen, maar, die worden geleverd in blik. Daardoor heb ik geen koffiezakken die bij het restafval moeten i.v.m. de coating. De blikken worden gerecycled en de koffieprut gaat ook in de GFT-bak. Ik werk hierin samen met Arend-Jan Majoor van Stopmijnafval die ook vanuit Baarn werkt.
  • Er zijn geen afvalbakken voor plastic en restafval, omdat ik er vanuit ga dit je dat niet hoeft te produceren wanneer je komt flexwerken of een workshop geven/bijwonen. De enige uitzondering die ik hiervoor maak is het damestoilet. Heb je wel plastic of restafval, dan is de spelregel dat je dat mee naar huis neemt.
  • Wil je catering voor je workshops? Ik werk met vaste cateraars, je boekt direct en zonder mijn tussenkomst bij hen wat je nodig hebt, en zij leveren wat jij bestelt, afvalvrij aan.

Catering

 

De lijst met cateraars waaruit je kunt kiezen:

Petra Brugman van In de Bakkerij.

Dagmar Wasser van Kokerij.

Kitty de Vries-Dorrestijn van Uniek Baarn.

Buiten dat zij afvalvrij willen werken met Het zakelijke hart, heb ik ook met ze afgesproken dat ze vegetarisch leveren. Naast dat ik zelf al ruim 25 jaar geen vlees eet, is het simpelweg duurzamer qua voetafdruk om minder tot geen vlees te eten. Ben je een verstokte vleeseter? Aangezien je geen vijf dagen in de week bij mij komt eten, durf ik de gok wel aan dat je een keertje lekker (!) vegetarisch eten overleefd 😉

Thema’s Ondernemen en Duurzaamheid

 

Iedereen is welkom. Doe je iets met ondernemen en/of duurzaamheid dan heb je een streepje voor, omdat Het zakelijke hart hier ook voor staat.

Hoe groot is de ruimte?

 

Voor workshops geldt: er is ruimte voor 10-20 mensen en bij meer dan 20 hangt het er vanaf wat je wilt gaan doen. Er zijn 30 stoelen, dus in principe kun je er met 30 mensen terecht. Werk je veel in een kring dan moet je denken aan een groep met ongeveer 15 deelnemers.

Er is een huishond! Belangrijk als je bang of allergisch bent.

 

Het verhaal achter de huur van deze ruimte is dat ik een kantoorplek buiten de deur zocht, juist omdat mijn hond niet alleen kan zijn. Dit betekent dat hij er altijd is. Ben je bang, dan kan ik je geruststellen en wellicht zelfs helpen minder bang voor honden te zijn. Hij is liever dan lief. Ben je allergisch, weet dan dat je er last van zult krijgen want hij is overal in de ruimte geweest. Wel is het zo dat tijdens workshop hij in de kantoorruimte bij mij verblijft, en niet bij de workshop aanwezig zal zijn.

Veelgestelde vragen

Moet ik echt mijn eigen afval mee naar huis nemen?

Ja, en een beetje nee.

Wat niet mee naar huis hoeft: voor de dames is er een pedaalemmer in de toiletten. Verder is het zo dat organisch afval zoals thee en koffie, in de GFT-bak gaat.

Wat wel mee naar huis moet: je plastic, papieren en restafval. Ik verwacht dat je dit ook niet hebt als je komt flexwerken of een workshop geven/bijwonen. En, dat als je het wel hebt, het een kleine moeite is om mee naar huis te nemen.

Waarom ik dit doe? Omdat ik merk dat pas nadat ik op mijn plastic afval was gaan letten, zo’n drie jaar geleden, ik me realiseerde hoeveel onnodig afval ik überhaupt produceerde. Ik weet dat het kan, afvalvrij zijn. En ik wil het minimaal proberen op deze locatie. Doe je mee?

Mag ik mijn hond meenemen?

Alleen in overleg. Geef je de workshop en ben je de enige met een hond of is er één deelnemer die een hond mee wil nemen, dan is dat eventueel mogelijk, maar alleen in overleg. Plus, een hond die overlast veroorzaakt door bijvoorbeeld eindeloos te blaffen, niet met mijn hond overweg te kunnen en niet zinnelijk te zijn, is helaas niet welkom.

Krijgen vaste klanten een eigen sleutel?

In principe wel. En er zijn al klanten die de sleutel hebben. Ook de vaste cateraars kunnen zelfstandig de ruimte in.

Ik wil graag een andere cateraar voor mijn workshop

Helaas. Ik werk met vaste en lokale cateraars die weten dat deze locatie afvalvrij en vegetarisch is. Daar kan ik van op aan en dat vind ik belangrijk. Dus je kunt geen andere cateraar boeken dan de cateraars waar ik mee samenwerk.

Kan ik ook in de avonden en weekenden boeken?

Ja, dat kan, maar alleen in overleg. Dit kun je dus niet rechtstreeks via de webshop boeken. Met name omdat ik zelf de schoonmaak en inrichting doen van de ruimte en zelf beschikbaar moet zijn 😉