Graag leg ik op deze pagina uit wat ik precies aan maatregelen getroffen heb (en continue zal treffen) naar aanleiding van de AVG-wetgeving van 25 mei 2018. Ik weet dat ik zorgvuldig omga met jouw data, maar vanuit een gevoel van verantwoordelijkheid, behoefte aan transparantie en een vleugje wetgeving erbij – staat hieronder wat je denk ik moet weten. Mis je nog iets? Laat het me weten.

 

Deze informatie is voor het laatst aangepast op 1 juli 2018

 

Het zakelijke hart is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34161781 en gevestigd in Baarn. Eigenaar-oprichter is Madeleine Boerma.

Wat, hoe, hoe lang en waarom?

 

  • Meest voorkomend: Voornaam & Achternaam & Mailadres. Deze gegevens bewaar ik zolang ik onderneem en gebruik ik om je te informeren over wat Het zakelijke hart doet en om met je te kunnen samenwerken. Als we intensief samenwerken komt daar een telefoonnummer bij. Uiteraard geldt hierbij dat als je mij verzoekt deze gegevens te verwijderen, ik dat zal doen.
    • Dit geldt voor alle onderstaande items.
  • Als je een betaalde dienst of product afneemt: Bedrijfsnaam, Telefoonnummer, Straat en huisnummer, Woonplaats, BTW nummer, Betaalgegevens, KvK nummer, Website. Deze gegevens bewaar ik minimaal zo lang als wettelijk verplicht is, wij zaken met elkaar doen en ik mijn onderneming run.
  • Coaching: aantekeningen, foto’s van brainstorm op whiteboard/flipchart of digitale notities. Papieren en digitale informatie bewaar ik tot vijf jaar na ons laatste contact, tenzij de wet anders voorschrijft, en/of wij nog samenwerken.
  • Drijfverentest: ik bewaar een digitale kopie van de uitslag van jouw test. Deze zal eveneens na vijf jaar verwijderd worden.
    • Ik wacht nog op de beschrijving hoe de licentiehouder van de testmethode omgaat met de door jouw ingevulde digitale vragenlijst die ik niet zie en niet ontvang. Zodra ik dat weet, zal ik het hier toevoegen.
  • Social Media: Als we via LinkedIn, Skype, Twitter, Instagram, Facebook, Pinterest, YouTube, Vimeo of een ander social media kanaal gelinkt zijn, en hetzij via een persoonlijke en/of zakelijk account interactie hebben, dan heb ik toegang tot data die jij daar zelf beschikbaar stelt. Deze gebruik ik om contact met jou te onderhouden. Weet dat ik geen invloed heb op hoe deze bedrijven omgaan met privacy en onze data en derhalve niet aansprakelijk ben voor hun onzorgvuldigheid. Toegang tot jouw data blijft in stand zolang wij digitaal gelinkt zijn.
  • Datatools: Ik maak als ondernemer gebruik van datatools zoals Dropbox, Evernote, SurveyMonkey, Trello, Stack, WeTransfer etc. Dit doe ik om mijn onderneming efficiënt te kunnen runnen en jou te ondersteunen. Weet dat ik ook hier geen invloed heb op hoe deze bedrijven omgaan met privacy en onze data en derhalve niet aansprakelijk ben voor hun onzorgvuldigheid. Data die ik via deze kanalen opsla en/of met jou deel bewaar ik eveneens tot vijf jaar na ons laatste contact, tenzij de wet anders voorschrijft, en/of wij nog samenwerken.
  • Webshop: ik maak gebruik van WooCommerce en bij elke aankoop in mijn webshop moet je akkoord gaan met mijn Algemene voorwaarden. Vanaf 25 mei 2018 ga je hiermee tevens akkoord met dit Privacybeleid.
  • Digitale nieuwsbrief: Ik maak gebruik van MailChimp en je kunt je met een klik op ieder moment uitschrijven. Deze data blijft bewaard tot jij je uitschrijft, of ik stop met ondernemen.

Toegang tot data

 

Website ondersteuning

  • Mijn webbouwer heeft toegang tot mijn website, plugins en bijbehorende data om mij voor mijn website onderhoud te kunnen ondersteunen. Wij hebben een Verwerkingsovereenkomst afgesloten en ondertekend op 24 mei 2018.

Boekhouding

  • Mijn boekhouder heeft inzage in, en toegang tot mijn financiële administratie ten behoeve van de ondersteuning van mijn onderneming en daarmee toegang tot data over mijn crediteuren en debiteuren. Wij hebben een Verwerkingsovereenkomst afgesloten en ondertekend op 24 mei 2018.

Google Analytics

  • Data die Google Analytics verzameld wordt na 14 maanden verwijderd en de opties om data met Google te delen staan uit.
  • Wat nog ingeregeld moet worden is het afschermen van de laatste cijfers van jouw IP-adres en de juiste instelling van cookies. Dit gebeurt z.s.m.

Algemeen

  • Daar waar mogelijk heb ik verwerkingsovereenkomsten (al dan niet digitaal) ondertekend, en/of val ik als onderneming onder de standaard privacy voorwaarden van genoemde ondernemingen en de producten en diensten die ik afneem.
  • Ik geef geen data aan derden en gebruik de data die er is alleen voor mijn bedrijfsvoering en om jou te ondersteunen.

Inzage en data verwijderen

 

Als je wilt weten wat ik over jou en jouw onderneming aan gegevens heb, stuur me dan een mailtje via het contactformulier. Je ontvangt dan een overzicht. Dit kan even duren afhankelijk van hoe intensief onze relatie is en hoe lang we al samenwerken. In alle gevallen kun je mij verzoeken om gegevens te verwijderen en ik zal dat ook doen. Zowel om alle gegevens te verzamelen, als om ze eventueel daarna te verwijderen neem ik wel een termijn van 45 dagen in acht. Je krijgt een schriftelijke bevestiging van je verzoek tot inzage, als van de uitgevoerde verwijdering.

 

Vragen? 

Mocht je naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben, laat het me weten. Het handigste is om dit te doen via het contactformulier.