Het Zakelijke Hart

Mijn Marketing Manifest

twee schriften met bucket list en fuck-it list erop

Het is zover.

Ik heb besloten op te schrijven wat ik niet meer wil, maar vooral, wat ik wel wil als het gaat om het proces van marketing en verkopen.

Dit hangt samen met mijn verlangen te werken AAN en IN een nieuwe wereld die vibreert op onze hartfrequentie. Dat betekent marketing vanuit het hart.

Geen oude marketing in een nieuwe jas, nee, als een nieuwsgierig kind ont-dekken hoe marketing vanuit het hart eruit ziet en dat toepassen.

PS. Lees ook mijn blog Het is genoeg geweest

Lees hier hoe ik tot Mijn Marketing Manifest kwam

Wat zou jij nog toevoegen?

Natuurlijke overvloed

Kunstmatige schaarste

Image of dark red flower with green inside
foto van metalen vierkante vakken als symbool voor kunstmatige schaartste

Geen kunstmatige schaarste creëren, doen alsof er niet genoeg is en collega-ondernemers en klanten aanspreken op de basale menselijke angst voor tekorten.

Wel uitgaan van het principe van overvloed: elkaar aanspreken op durven vertrouwen op het feit dat er genoeg is voor iedereen.

Geen overschreeuwen van angsten, twijfels en onzekerheden en emotionele en mentale argumenten gebruiken om je te overtuigen dat je nu iets moet afnemen.

Wel in dialoog gaan en in de stilte van het moment waarnemen wat er speelt en werken met de angsten, twijfels en onzekerheden die we allemaal als mensen tegenkomen.

Geen aanbiedingen die duurder worden wanneer je niet vandaag of vóór datum en tijd x en liefst nu meteen inschrijft.

Wel kortingscodes voor terugkerende klanten of mensen die een lezing of workshop bijwonen en die ze kunnen gebruiken bij hun boeking.

Geen aanbiedingen met kunstmatige deadlines waarbij je ‘de boot mist’  als je je niet nú inschrijft.

Wel in dialoog gaan en in de stilte van het moment waarnemen wat er speelt en werken met de angsten, twijfels en onzekerheden die we allemaal als mensen tegenkomen.

Geen teksten die de indruk wekken dat het niet meer goed komt wanneer je niet nu beslist, dat je het dan vooral zelf moet weten maar dat het niet slim is.

Wel kortingscodes voor terugkerende klanten of mensen die een lezing of workshop bijwonen en die ze kunnen gebruiken bij hun boeking.

Geen jezelf groter maken dan de ander en daarmee en daardoor ruimte innemen die niet van jou is.

Wel inschrijvingen met een deadline omdat ik/wij bijvoorbeeld tijdig een locatie moeten kunnen vastleggen.

Geen kennis-webinars van 60 minuten waarvan 45 minuten vooral reclame voor jezelf en je aanbod.

Wel uitleggen waar mijn kracht ligt en wat je kunt verwachten als je met mij werkt zodat je vanuit vrijheid en wijsheid kunt kiezen.

Geen focus op financiële rijkdom alleen, waarbij wat je doet gericht is op zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen voor je eigen dromen.

Wel jezelf zijn en verantwoordelijkheid nemen voor je eigen plek, en elkaar uitdagen te zijn wie we al zijn.

Geen ……..

Wel kennis delen als je zegt dat je dat gaat doen en transparantie op wat je vraagt aan de ander.

Wel geld verdienen, maar met holistische en win-win-win doelen: goed voor jou, je klanten én het eco-systeem waar we deel van uitmaken.

Wel ……..

Hoe switch jij van kunstmatige schaarste naar natuurlijke overvloed?

Wat wil jij NIET meer? 

Laat weten, dan voeg ik het hier toe.

Wat wil je WEL?

Laat weten, dan voeg ik het hier toe.

Hoe ziet jouw Marketing Manifest eruit als je er eentje zou maken? Laat in het commentaarveld onder deze blog weten wat jij wilt toevoegen en/of reeds toepast als het gaat om marketing vanuit het hart.

Spreek je binnenkort!

Wat leuk dat je met mij van gedachten wilt wisselen. Ik hoor graag waar je het over wilt hebben en zie er naar uit je te spreken. Hartegroet, Madeleine Boerma