Zoek je een betaalbare workshopruimte?

Heb je interesse in flexwerken?

 

Het zakelijke hart opent op 8 januari 2018 de deuren van een eigen en nieuwe locatie.

Adres: Eemnesserweg 55-B, 3753 AE in Baarn.

 

Foto van de flexwerk en workshopruimte van Het zakelijke hart

Weet je welkom bij Het zakelijke hart

Te huur voor

 

  • Flexwerken : twee dagen in de week, afwisselend op maandag & dinsdag of dinsdag & woensdag
  • Workshops : drie dagen in de week
  • Lezingen, bijeenkomsten :  in overleg

Openingstijden

 

Flexwerken:

De locatie is open tijdens kantooruren van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00.

Workshops: 

Voor workshops gelden dezelfde tijden, waarbij het mogelijk is om in overleg de ruimte eerder te gebruiken (bijvoorbeeld door de trainer).

Avonden & Weekenden

In overleg is het mogelijk de ruimte te huren tijdens de avonden en weekenden.

Tarieven

 

Hier is een overzicht van de tarieven voor flexwerken of als je de ruimte voor een workshop wilt huren. Klik hier voor alle spelregels of Algemene Voorwaarden.

 

Prijslijst van locatie Het zakelijke hart - te huur als workshopruimte of voor flexwerken

Deze prijzen zijn geldig van 1 januari 2018 tot en met 30 juni 2018.

Beschikbaarheid

 

De agenda met een overzicht de dagen waarop je kunt flexwerken, en de dagen waarop de ruimte beschikbaar is voor workshops, vind je hier. Als er niets is ingevuld heb ik de ruimte zelf in gebruik.

Let op: omdat ik nog niet precies weet wat de behoefte is van klanten t.a.v. online boeken, meest gewenste opties (losse dagdelen, strippenkaarten, verdeling workshops/flexwerken), heb ik nog geen bookingsmodule geïnstalleerd op de site.

 

Wil je een workshop geven of komen flexwerken?

Check de beschikbare dagen in de agenda en neem contact met me op. Dat kan via mail, of bel/app naar 06-50291459.

Dagdelen of dagen? Wat is het verschil?

 

Een dagdeel is vier uur, een dag acht uur. Flexwerken kan per dagdeel geboekt worden, workshops liefst per dag. Wil je een workshop van een halve dag geven? Laat het me weten en we kijken wat mogelijk is.

Faciliteiten én afvalvrij

 

Koffie/thee is aanwezig, net als Wi-Fi, twee toiletten en voor workshop boekingen – één parkeerplek voor een trainer/begeleider. De andere plek bezet ik zelf 🙂

Ik ga dit kantoor zoveel mogelijk als een afvalvrij kantoor runnen hetgeen consequenties heeft voor de faciliteiten.

Drie jaar geleden ben ik privé geïnspireerd geraakt door dorpsgenote Emily-Jane Townley van Leven zonder Afval om mijn afval te reduceren. Zakelijk ga ik dit nu doorzetten. Thuis ben begonnen met leven zonder plastic en nu aan het bewegen naar leven zonder afval. Eenmaal geproefd aan een reductie in bijvoorbeeld mijn plastic afval van 26 zakken per jaar, naar 3-4, wil ik inmiddels niet meer terug.

Wat betekent de keuze voor een afvalvrij kantoor voor jou?

  • Er is geen printer/kopieermachine en dat is doelbewust. Waarom? De cartridges, eventuele verkeerd gemaakte printjes etc., leidt tot een vorm van afval die ik wil vermijden. Zelf probeer ik om zoveel mogelijk paperless te werken. Heb je het wel nodig? Niet getreurd. Op loopafstand – want aan mijn pand vast – zit Repro Baarn die deze faciliteiten plus de verkoop van kantoorartikelen en postverzending etc. aanbiedt.
  • Je krijgt thee met een thee-ei en kiest zelf een lekkere thee uit – van losse blaadjes – welke na gebruik de GFT-bak ingaan.
  • Je koffie komt uit een gewone koffiemachine met verse bonen, maar, die worden geleverd in blik. Daardoor heb ik geen koffiezakken die bij het restafval moeten i.v.m. de coating. De blikken worden gerecycled en de koffieprut gaat ook in de GFT-bak. Ik werk hierin samen met Arend-Jan Majoor van Stopmijnafval die ook vanuit Baarn werkt.
  • Er zijn geen afvalbakken voor plastic en restafval, omdat ik er vanuit ga dit je dat niet hoeft te produceren wanneer je komt flexwerken of een workshop geven/bijwonen. De enige uitzondering die ik hiervoor maak is het damestoilet. Heb je wel plastic of restafval, dan is de spelregel dat je dat mee naar huis neemt.
  • Wil je catering voor je workshops? Ik werk met vaste cateraars, je boekt direct en zonder mijn tussenkomst bij hen wat je nodig hebt, en zij leveren wat jij bestelt, afvalvrij aan.

Catering

 

De lijst met cateraars waaruit je kunt kiezen volgt z.s.m. Naast afvalvrij werken, is de afspraak ook dat alle catering bij Het zakelijke hart vegetarisch is. Naast dat ik zelf al ruim 25 jaar geen vlees eet, het simpelweg duurzamer is qua voetafdruk, om minder tot geen vlees te eten. Aangezien je geen vijf dagen in de week bij mij zult eten, durf ik de gok te nemen dat je best een dagje lekker (!) vegetarisch wilt eten 🙂

Thema’s Ondernemen en Duurzaamheid

 

Iedereen is welkom. Deze twee thema’s hebben een streepje voor omdat Het zakelijke hart hier ook voor staat.

Hoe groot is de ruimte?

 

Voor workshops geldt: er is ruimte voor 10-20 mensen en bij meer dan 20 hangt het er vanaf wat je wilt gaan doen. Er zijn 30 stoelen, dus in principe kun je er met 30 mensen terecht.

Voor flexwerken geldt: ten dele zullen we dat samen uitvinden want voor mij is het nieuw om dit aan te bieden. Het hangt ook af van individuele voorkeuren. We gaan dus samen ontdekken wanneer we het vol genoeg vinden. Ik ga er voor nu vanuit dat er per dag plek is voor 6-10 flexwerkers.

Er is een huishond! Belangrijk als je bang of allergisch bent.

 

Het verhaal achter de huur van deze ruimte is dat ik een kantoorplek buiten de deur zocht, juist omdat mijn hond niet alleen kan zijn. Dit betekent dat hij er altijd is. Ben je bang, dan kan ik je geruststellen en wellicht zelfs helpen minder bang voor honden te zijn. Hij is liever dan lief. Ben je allergisch, weet dan dat je er last van zult krijgen want hij is overal in de ruimte geweest. Wel is het zo dat tijdens workshop hij in de kantoorruimte bij mij verblijft, en niet bij de workshop aanwezig zal zijn. Op flexwerk dagen zal hij wel in het hele pand kunnen lopen.

Veelgestelde vragen

Moet ik echt mijn eigen afval mee naar huis nemen?

Ja, en een beetje nee.

Wat niet mee naar huis hoeft: voor de dames is er een pedaalemmer in de toiletten. Verder is het zo dat organisch afval zoals thee en koffie, in de GFT-bak gaat.

Wat wel mee naar huis moet: je plastic, papieren en restafval. Ik verwacht dat je dit ook niet hebt als je komt flexwerken of een workshop geven/bijwonen. En, dat als je het wel hebt, het een kleine moeite is om mee naar huis te nemen.

Waarom ik dit doe? Omdat ik merk dat pas nadat ik op mijn plastic afval was gaan letten, zo’n drie jaar geleden, ik me realiseerde hoeveel onnodig afval ik überhaupt produceerde. Ik weet dat het kan, afvalvrij zijn. En ik wil het minimaal proberen op deze locatie. Doe je mee?

Mag ik mijn hond meenemen?

Voor flexwerken is het antwoord nee. Als ik ja zeg tegen een hond, zeg ik ja tegen alle honden. Dan wordt het een heksenketel binnen met allerlei honden die mogelijk niet met elkaar overweg kunnen. De bedoeling van de ruimte is om een rustige, fijne, huiskamersfeer-werkplek voor ZZP’ers en ondernemers te bieden, en dat wil ik zo houden.

Voor workshops is het antwoord alleen in overleg. Geef je een workshop, ben je de enige met een hond of is er één deelnemer die een hond mee wil nemen, dan is dat eventueel mogelijk, maar alleen in overleg. Plus, een hond die overlast veroorzaakt door bijvoorbeeld eindeloos te blaffen, niet met mijn hond overweg te kunnen en niet zinnelijk te zijn, is helaas niet welkom.

Mag ik ook een uurtje komen flexwerken?

Goeie vraag! Vooralsnog geldt van niet omdat het flink wat meer administratie met zich meebrengt. Als blijkt dat de behoefte hieraan groot is, dan ga ik verzinnen hoe ik dit kan accommoderen. Laat me via mail (welkombij@hetzakelijkehart.nl) weten als je hier interesse in hebt.

Krijgen vaste klanten een eigen sleutel?

Dit is een mogelijkheid die ik aan het onderzoeken ben. Wie, wat, wanneer en hoe dat is nog niet duidelijk. Mocht het aan de orde zijn, dan komt de juiste vorm hiervoor ook! Samen experimenteren dus 😉

Ik wil graag een andere cateraar voor mijn workshop

Helaas. Ik werk met vaste en lokale cateraars die weten dat deze locatie afvalvrij en vegetarisch is. Daar kan ik van op aan en dat vind ik belangrijk. Dus je kunt geen andere cateraar boeken dan de cateraars waar ik mee samenwerk.

Kan ik ook in de avonden en weekenden komen flexwerken?

Vooralsnog niet. De avonden en weekenden zijn in overleg wel te boeken voor workshops of lezingen.